pátek 4. prosince 2015

Co mě na knize odradí

Přemýšleli jste někdy, proč si vybíráte knihy, jaké si vybíráte? Možná název, zajímavá obálka, oblíbený autor. Co vás ale zaručeně odradí? Necháváte se ovlivnit knižními blogery? Zkoumáte reakce čtenářů ze zahraničí?




1. Znásilnění
Dlouho jsem přemýšlela, co dát jako první. I když seznam neřádím s nějakým úmyslem, tohle je něco, co mi vadí nejvíce. Nezáleží na pohlaví, věku, rase, náboženství, živočišném druhu, barvě očí. Pokud je hlavní postava znásilněna, knihu v drtivé většině odkládám. Vtipem je, že s ničím jiným problém nemám. Nad kradením, vražděním, mučením ani pleněním nemrknu okem. Paradoxně jsem náchylnější přečíst si nějaké krvavé fantasy než jakýkoliv jiný žánr.

2. Milostný trojúhelník
Zatímco bod jedna nemůže vystát můj žaludek, proti tomuto se bouří můj mozek. Milostné trojúhelníky nejsou vždy až tak velký problém. Problémem jsou 300 stránkový romány, kde hlavní hrdinka nedělá nic jiného, než řešení, který ze dvou naprosto dokonalých chlapců, je vlastně ten pravý. Tito dva se často znají/přátelí nebo ještě lépe - jsou nejlepší kamarádi. Nedávno jsem narazila na trojúhelník dívka + dva bratři. To mě dorazilo.

3. Příliš mnoho sexu
Existuje vůbec kniha, ve které je velké množství erotiky stravitelné? Ano, kamasutra a erotické romány. Kamasutru necháme stranou. Pokud si vyberu erotický román, asi těžko si na něco mohu stěžovat. Ono už to tak vyplývá ze samotného názvu žánru. To, jak málo dobrých erotických románů na českém trhu je, už je zas něco jiného... :D

4. Harlequin
Někteří můžou namítnout, že se vzdávám opravdu hodně (zdravím, Kamčo), ale prostě ne. A ne. Jednou za čas se mi stane, že přečtu knihu, kde je hlavní postava sexuálně napadena. Milostnému trojúhelníku se taky nedá vždy vyhnout. A bohužel spousta autorek nezná míru, co se sexuálních scén v knize týče. Ovšem v momentě, kdy vidím nápis nakladatelství Harlequin, končím, vypínám, není naděje. Neobtěžuju se podívat na název, autora, obálku nebo si přečíst anotaci. Game over.
Nová strategie na vyhábání se cliffhangers. Ukončete
každou knihu s "žili šťastně až do smrti" a novou
začněte "o, počkat. Vlastně ne."


A co vy? Je něco, kvůli čemu u vás kniha prostě končí?

Jo a taky nesnáším cliffhangers.


AnetKej

Žádné komentáře:

Okomentovat