úterý 1. prosince 2015

Před svatbou | Julia Quinn

Co dělat, když v deset večer dočtete knihu? Moc brzo jít spát, moc pozdě načínat jinou knihu. Ale když už máte něco přečtené, přece můžete napsat recenzi, ne?

Anotace
Gregory Bridgerton na rozdíl od většiny mužů věří v lásku. A také věří, že až potká tu pravou, pozná ji na první pohled a pak už bude vše jen krásné a dokonalé. Jenže ho nikdy nenapadlo, že jeho
vyvolená o něj třeba vůbec nebude stát.
Okouzlující slečna Hermione Watsonová totiž miluje jiného. Naštěstí je tu lady Lucinda Abernathyová, její nejlepší přítelkyně, neochvějně rozumná a nesmírně praktická dívka, podle níž Gregory a Hermione logicky patří k sobě. Lucy udělá vše, aby se dali dohromady – nehodlá brát ohled ani na to, že ji usměvavý a bezstarostný Gregory čím dál víc přitahuje. Koneckonců, už léta je zasnoubená a co nevidět se bude vdávat.

Ale lásce se poručit nedá a první pohled je někdy klamný. Gregory si bude muset rozmyslet, která z dívek je ta pravá, a pak ji získat dřív, než bude pozdě – před svatbou.


Pokud jste nečetli předchozí díly, je dobré vědět pár základních věcí. Bridgerton sourozenců je osm. Jmenují se podle abecedy, nejstarší je Anthony, nejmladší Hyacinth. Jejich otec zemřel, než se Hyacinth narodila, jejich  matka Violet se už nikdy nevdala. Místo toho zasvětila svůj život cíli provdat a oženit své milované potomky.

Přestože celou sérii Bridgerton mám ráda, Před svatbou se mi zdál jako slabší. Nedokázala jsem si oblíbit hlavní propagátory, natož se do nich vžít. Přesto to nebyla ztráta času. Gregory i Lucy jsou velmi neobvyklé postavy. Gregory věří na pravou lásku a nebojí se si za ní jít. Lucy je z mnohem cyničtějšího těsta. Na nějakou zamilovanost by nevsadila ani pětník, řídí se svým zdravým rozumem a tím, co se od ní očekává. Tihle dva zrovna nesedí do zaběhnuté šablony postav historických romancí, a i když mi moc neseděli, v jistém směru si zasloužili mé uznání.

Moje Lucy.
Příběh je stejně neobvyklý jako jeho hlavní představitelé. Gregory se na první pohled zamiluje do Hermione, nejlepší kamarádky Lucy. Ta je z celého srdce podporuje, protože chce Hermione odlákat od jiného, příliš nízce postaveného, muže. Hermione mi lezla po celou dobu na nervy, chovala se jako naprostá husa, nechápala jsem, co na ní kdokoliv vidí. Celý tenhle taneček nějakou dobu pokračuje, i když asi všichni tušíme, že to nevydrží moc dlouho. Gregory nakonec o svou šanci přijde, kupodivu však není zdaleka tak zdrcený, jak by všichni okolo očekávali. Čím to? :D


Jestli něco téhle autorce nechybí, tak je to smysl pro humor. Když Hermione ustavičně ignorovala Gregoryho pokusy o konverzaci, válela jsem se smíchy po posteli. Chudáček z toho byl celý špatný.
Sranda tím však zdaleka nekončila. Jak by taky mohla, s touhle rodinou? Violet a Hyacinth se rozhodně o zábavu postaraly. Mihlo se hned několik členů rodiny Bridgerton a pro znalce minulých dílů jako jsem já je fajn číst o starých známých.


Pro mě trochu moc romantický, což se ale dá u historického románu pro ženy tak nějak čekat. Ne úplně můj styl, ovšem důstojné zakončení celé série.

AnetKej

Žádné komentáře:

Okomentovat